·

1 min. leestijd

Greenwashing voorkomen? Zo maak je een correcte duurzaamheidsclaim

WP duurzaamheidsclaims
Greenwashing

Ondernemingen gaan steeds vaker vrijwillig actief aan de slag met duurzaamheid. Ze stellen ambitieuze klimaatgerelateerde doelstellingen op om hun bijdrage aan de opwarming van de aarde te verkleinen en de vraag naar duurzamere bedrijfsvoering vanuit investeerders, banken, partners en consumenten te beantwoorden. In dit kader maken bedrijven vaak duurzaamheidsclaims om hun prestaties naar buiten toe te communiceren. Maar het maken van duurzaamheidsclaims voor producten of diensten gaat in de praktijk nog vaak mis. Zo worden bedrijven regelmatig beschuldigd van greenwashing of teruggefloten door de daartoe bevoegde instanties. Greenwashing is het maken van duurzaamheidsclaims die onvoldoende onderbouwd of misleidend zijn.

In deze praktische gids voor duurzaamheidsclaims, biedt ecommit handvatten om duurzaamheidsclaims te definiëren voor je organisatie die in lijn zijn met (toekomstige) wet- en regelgeving.

Lees hier ons whitepaper!


Deel dit artikel

LinkedIn
Twitter
X
Facebook

Gerelateerde artikelen

Wat betekent Greenwashing precies?

Duurzaamheidsclaims

1 min. leestijd

·

Vragen over duurzamer ondernemen?

Heb je een vraag of wil je meer informatie? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Volg ons

LinkedIn
Wij maken gebruik van cookies

Wij gebruiken cookies (en vergelijkbare technologieën) om basisfunctionaliteiten op onze website mogelijk te maken. Als je klikt op “Accepteren”, ga je akkoord met het gebruik van analytische cookies, waarmee we onze website analyseren en verbeteren, en met marketingcookies om onze content relevanter te maken voor jou. Je kunt je cookie-voorkeuren wijzigen door te klikken op “Personaliseren”. In ons cookiebeleid kun je meer lezen over de manier waarop wij cookies gebruiken.