Ondernemingen gaan steeds vaker vrijwillig actief aan de slag met duurzaamheid. Ze stellen ambitieuze klimaatgerelateerde doelstellingen op om hun bijdrage aan de opwarming van de aarde te verkleinen en de vraag naar duurzamere bedrijfsvoering vanuit investeerders, banken, partners en consumenten te beantwoorden. In dit kader maken bedrijven vaak duurzaamheidsclaims om hun prestaties naar buiten toe te communiceren. Maar het maken van duurzaamheidsclaims voor producten of diensten gaat in de praktijk nog vaak mis. Zo worden bedrijven regelmatig beschuldigd van greenwashing of teruggefloten door de daartoe bevoegde instanties. Greenwashing is het maken van duurzaamheidsclaims die onvoldoende onderbouwd of misleidend zijn.
In deze praktische gids voor duurzaamheidsclaims, biedt ecommit handvatten om duurzaamheidsclaims te definiëren voor je organisatie die in lijn zijn met (toekomstige) wet- en regelgeving.
Lees hier ons whitepaper!