·

1 minuut leestijd

Waarom voelen veel bedrijven zich tegenwoordig genoodzaakt hun CO2-uitstoot te compenseren?

Het is duidelijk dat de roep om duurzaamheid steeds luider wordt bij (potentiële) klanten, leveranciers en eigen werknemers. Voor veel bedrijven is dit een reden om CO2-compensatie in ieder geval te overwegen.

Maar er zijn meer redenen te bedenken waarom compensatie een goede stap kan zijn voor je organisatie.

Zo hoor ik ook vaak het argument dat bedrijven wetgeving vóór willen zijn. Het Klimaatakkoord van Parijs zorgt ervoor dat er steeds meer duurzaamheidsregels onze kant op komen, met de #CSRD als belangrijkste voorbeeld.

Veel bedrijven willen dit soort wetgeving niet afwachten en gaan alvast tot actie over. Zolang CO2-compensatie nog niet verplicht is, kun je immers nog de tijd nemen om te experimenteren met verschillende compensatiemogelijkheden. Anderen verwachten een voordeel te hebben bij toekomstige aanbestedingen. En weer anderen willen zich positief onderscheiden van de concurrentie.

Of je doet het gewoon omdat je je steentje wilt bijdragen.

Wat zijn jouw beweegredenen?

Categorieën

Nieuws

ecommit

Deel dit artikel

LinkedIn
Twitter
Facebook