·

1 minuut leestijd

Steeds meer ondernemers worden onaangenaam verrast door hun leveranciers of klanten.

De reden? Nieuwe duurzaamheidsregels die nog niet voor hen gelden, maar al wél voor deze partners.

Neem bijvoorbeeld de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die bedrijven verplicht om te rapporteren over de impact van hun activiteiten op het milieu en de maatschappij.

Deze CSRD geldt nu nog alleen voor de grote (of beursgenoteerde) Europese bedrijven en wordt de komende jaren steeds verder uitgerold onder kleinere bedrijven. Ondernemers voor wie de CSRD nu nog niet geldt, houden er dan ook vaak (nog) geen rekening mee. Maar daarbij wordt meer dan eens vergeten dat hun partners wél aan die vereisten moeten voldoen.

Dit betekent dat een groot aantal ondernemers dit jaar al te maken gaat krijgen met leveranciers of klanten die - omdat deze leveranciers of klanten wél aan de CSRD-wetgeving moeten voldoen - zullen vragen om concrete informatie over hun duurzaamheidsinitiatieven.

Wees daarom goed voorbereid op duurzaamheidswetgeving als ondernemer. En kijk niet alleen naar wat relevant is voor jou, maar ook voor je klanten en leveranciers.

Categorieën

Wetgeving

Deel dit artikel

LinkedIn
Twitter
Facebook