·

1 minuut leestijd

De rol van CO2-compensatie in het bedrijfsleven en het klimaat

Ecommit Verena

Als ik voor het eerst met ondernemers over CO2-compensatie praat, hoor ik vaak “dat lost toch niks op?”. Nou, wel dus, blijkt ook uit onderzoek van Ecosystem Marketplace.

Zij deden namelijk onderzoek naar bedrijven die carbon credits afnemen, en wat blijkt? Bedrijven die vrijwillig CO2-compenseren:

  • verminderen ieder jaar 1,8 keer vaker hun CO2-uitstoot;

  • pakken 1,3 keer vaker in samenwerking met leveranciers, werknemers en klanten de gevolgen voor het klimaat aan;

  • hebben 3,4 keer vaker wetenschappelijk gefundeerde klimaatdoelstellingen.

Uit dit onderzoek blijkt dus dat bedrijven die investeren in CO2-certificaten niet hun verantwoordelijkheid naar het milieu ‘afkopen’. Integendeel, doordat bedrijven actief aan de slag gaan met CO2-compensatie is de kans alleen maar groter dat deze ondernemingen daadwerkelijk - en op verschillende fronten - een positievere impact maken op het klimaat, dan bedrijven die dit niet doen.

Dus, als je ooit hebt getwijfeld over de waarde van CO2-compensatie, onthoud dan dit onderzoek. Het is een proactieve stap in de richting van een duurzamere toekomst voor je bedrijf.

Wil jij stappen gaan maken op het gebied van duurzaamheid? Ecommit maakt het zo eenvoudig mogelijk voor je. Bekijk hier onze oplossingen.

Categorieën

Uitgelegd

Deel dit artikel

LinkedIn
Twitter
Facebook

Wij maken gebruik van cookies

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën (“cookies”) om basisfunctionaliteiten op onze website mogelijk te maken. Als je klikt op “Accepteer alles”, ga je akkoord met het gebruik van analytische cookies, waarmee we onze website analyseren en verbeteren, en met marketingcookies om onze content relevanter te maken voor jou. In ons cookiebeleid kun je meer lezen over de manier waarop wij cookies gebruiken.